Ćwicz kondycję na basenie z marką MAD WAVE

2020-01-07
Ćwicz kondycję na basenie z marką MAD WAVEPływanie – niezależnie od tego czy jest uprawiane w ramach triathlonu, czy jako niezależna dyscyplina sportowa – to aktywność mająca wiele pozytywnych cech i pomagająca w rozwoju ciała. Wiele osób traktuje pływanie jako sposób na relaks pozwalający zdrowo się odprężyć, a zarazem pobudzić krew do szybszego krążenia w żyłach.

Jak często ćwiczyć na basenie?

Intensywność ćwiczeń na basenie powinna być ściśle związana zarówno z oczekiwaniami, jak i kondycją. W przypadku, gdy chce się zredukować tkankę tłuszczową, zalecane są trzy treningi w tygodniu. W tym trójboju należy ćwiczyć także kolarstwo i biegi, a nie da się wszystkiego zrobić w jednym dniu, dlatego należy poświęcać czas wielu aktywnościom. Jeśli są dyscypliny, w których jest się słabszym, np. lepiej pływasz niż biegasz, wówczas większą ich ilość powinna dostać ta, którą trzeba rozwinąć, czyli (w tym przypadku) bieganie.

Trening na basenie to nie tylko samo pływanie i ćwiczenia różnych stylów. Dobrym pomysłem jest także gimnastyka w wodzie – zdobywa ona coraz większą popularność i w wielu miejscach organizowane są specjalne grupowe zajęcia tego typu.

Jak ćwiczenia na basenie pomogą triathloniście?

Jak powiada stare przysłowie: „trening czyni mistrza”. W trakcie pływania rozwijamy mięśnie, poprawiając wydolność oraz wytrzymałość organizmu. Angażowane są wszystkie grupy mięśniowe, zaczynając od bicepsów, a kończąc na łydkach. Nabrana podczas tych ćwiczeń krzepa ułatwi bieganie i jazdę rowerem, a ponieważ te dyscypliny rozwijają poszczególne partie mięśni, są doskonałym sposobem na modelowanie sylwetki. Dzięki temu wszystko ładnie się ze sobą zazębia i daje efekty lepsze niż uprawianie każdej dyscypliny pojedynczo. Nic tylko założyć okularki pływackie i wskoczyć do basenu!

Jak powinien wyglądać trening na basenie?

Pojedynczy trening dla triathlonisty powinien trwać minimum 30, a maksimum 60 minut. W czasie tym należy wykonywać serię ćwiczeń, zmieniając style – kraul, delfin, żabka. Wielu pływaków dokonuje zmiany stylu zawsze po przepłynięciu jednej długości basenu. To dobra, sprawdzona metoda. Inna to m.in. przepłynięcie trzech długości jednym stylem, potem trzech kolejnym, itd. Podczas treningów można wspomagać się skutecznie licznymi akcesoriami powstałymi z myślą o wsparciu dla pływaków.
Jeśli szukasz pomocy do ćwiczeń, warto zapoznać się z akcesoriami oferowanymi przez firmę Mad Wave. Te wysokiej jakości produkty powstały na bazie wieloletnich doświadczeń i skonstruowane są tak, aby maksymalnie efektywnie pomagać podczas treningów. Prezentujemy najciekawsze oferty – wszystkie można znaleźć w sklepie triathlonowym TriCentre.

Wiosełka treningowe Paddles Ergo

Wiosełka mają za zadanie pomóc w zwiększeniu siły ramion i mięśni pleców podczas pływania. Prezentowany tu model Paddles Ergo od Mad Wave to tzw. „łapki” – ich ergonomiczna konstrukcja sprawia, że stosowane są również do nauczenia się prawidłowej techniki ruchów w poszczególnych stylach. Boczne wykończenia wykonane są z elastycznej gumy, dzięki czemu nie wyślizgują się w wodzie. Dostępne są w trzech rozmiarach różniących od siebie szerokością – od 16,5 do 19 cm. Wszystkie posiadają regulowany, elastyczny pasek, co zapewnia optymalne dopasowanie. Dodatkowo, dla polepszenia hydrodynamiki, w każdej łapce znajdują się liczne otwory. Do ich zakupu zachęca również niewygórowana cena.

wiosełka pływackie mad wave

Płetwy treningowe Training Fins

Na basen z płetwami? A czemu nie! Muszą być to jednak odpowiednie płetwy do pływania jak np. Training Fins od Made Wave. Są one krótsze od klasycznych, a ich stosowanie podczas treningów ma na celu wzmocnić mięśnie nóg. Wykonano je z miękkiego silikonu, dzięki czemu są niezwykle lekkie i nie stanowią obciążenia dla stóp, a ze względu na ergonomiczny krój pomagają efektywnie w pływaniu. Polecane zarówno dla początkujących, jak i zaawansowanych zawodników.

płetwy treningowe mad wave

Czy warto korzystać z akcesoriów pływackich?

Jak najbardziej, ponieważ przynoszą znaczą pomoc w treningach zwłaszcza początkującym. Nie kosztują dużo, a mogą dać wartościowe, odczuwalne efekty, dlatego warto się nimi zainteresować.

Pokaż więcej wpisów z Styczeń 2020
Strona korzysta z plików cookie w celu realizacji usług zgodnie z Polityką dotyczącą cookies. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do cookie w Twojej przeglądarce.
Zamknij
pixel