Bieganie a koronawirus - zasady bezpiecznego biegania

2020-04-01
Bieganie a koronawirus - zasady bezpiecznego biegania
Pandemia COVID-19 zmusza nas do stosowania się do coraz bardziej restrykcyjnych zaleceń. Nie inaczej jest w przypadku aktywności na świeżym powietrzu. W związku z tym przygotowaliśmy poradnik, jak bezpiecznie biegać w czasie koronawirusa. To przede wszystkim od nas samych zależy to czy uda nam się zapobiec rozprzestrzenianiu i jak najszybciej uporać się z tym problemem. W nawiązaniu do najnowszych przepisów należy zachować 2 metry odległości od drugiej osoby na zewnątrz. Jak to się ma do biegania?

Zasady dobrego biegania podczas koronawirusa COVID-19

Im ściślej będziemy trzymać się ustalonych reguł, tym sprawniej uda nam się skrócić okres pandemii. Oto kilka aspektów, na które należy zwrócić uwagę, aby bieganie w czasie pandemii koronawirusa było bezpieczne zarówno dla nas samych, jak i otoczenia.

1. Zaplanuj swoją trasę

Pomyśl zawczasu o tym, jakimi ścieżkami chcesz się poruszać. Staraj się wybierać trasy, które dobrze znasz, ale weź pod uwagę, aby nie były one zatłoczone. Dobrym sposobem na rozeznanie terenu będzie sprawdzenie heat mapy, np. w aplikacji Strava. W ten sposób unikniesz zgromadzenia biegaczy i zminimalizujesz ryzyko spotkania większej ilości osób.

2. Zachowaj rozsądek

Trasy, które wybierasz, powinny być Ci znajome – pozwoli Ci to na uniknięcie ewentualnej kontuzji. Ponadto, lepiej jest wykonać kilka mniejszych pętli niż jedną dużą. Dzięki temu nie znajdziesz się daleko od domu i będziesz mógł w razie czego przerwać trening na zewnątrz i szybciej wrócić do swojego miejsca zamieszkania.

3. Trzymaj się lewej strony

Stosuj się do zaleceń bezpieczeństwa i trzymaj się maksymalnie lewej strony swojej ścieżki. Nie biegaj środkiem, a w razie spotkania na drodze innego biegacza omiń go, zachowując odległość i dając przy tym znak, że wykonujesz taki manewr. W ten sposób unikniesz niepotrzebnego, bliższego kontaktu z innymi, zapewniając sobie bezpieczny trening.

4. Nie pluj!

Niestety, jest to jeden z naszych najczęstszych nawyków podczas wysiłku... Robienie tego w czasie pandemii koronawirusa COVID-19 jest szczególnie groźne, gdyż wirus przenosi się drogą kropelkową. Z racji tego, że nadchodzą cieplejsze dni, nie zapomnij o piciu płynów przed treningiem. To pozwoli na odpowiednie nawodnienie organizmu i bezpieczeństwo podczas biegania.

5. Ciesz się treningiem

Sytuacja, w której obecnie się znaleźliśmy, zmusiła organizatorów wielu imprez do ich odwołania. Na bok należy odłożyć, póki co, rywalizację i skupić się wyłącznie na bieganiu dla samego siebie. Skup się na tym, by wykonać swój trening i po prostu doceniaj tę możliwość. Warto być w dobrej formie, gdy będzie można wystartować w biegu, do którego się przygotowywałeś już wcześniej.

6. Minimalizuj ryzyko podczas zakupów sprzętu sportowego

Mimo trwającej pandemii COVID-19 biegacze nadal mają swoje sprzętowe potrzeby. Pomagamy, jak tylko możemy, bezpiecznie przeprowadzić proces zakupów. Jeśli czegoś potrzebujesz, skorzystaj z naszej propozycji darmowych paczkomatów. Niezależnie od kwoty zamówienia przy przedpłacie oferujemy wysyłkę za darmo do dowolnego paczkomatu, dlatego gorąco zapraszamy do zakupów na www.tricentre.pl. Wspólnie zadbajmy o nasze zdrowie i sprawmy, by bieganie podczas koronawirusa było bezpieczne!
Pokaż więcej wpisów z Kwiecień 2020
Strona korzysta z plików cookie w celu realizacji usług zgodnie z Polityką dotyczącą cookies. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do cookie w Twojej przeglądarce.
Zamknij
pixel