Squeezy goes green, czyli ekologia, recykling i ochrona środowiska zawsze na pierwszym miejscu!
„Squeezy goes green” to nie pusty slogan – to zdefiniowana na nowo filozofia marki, którą mamy zamiar się kierować przy dokonywaniu kolejnych zmian na rzecz środowiska. To od nas zależy, na jakiej planecie będziemy mieszkać, wiec nie czekając na przykład z góry, sami zrobimy wszystko, by przekonywać o słuszności naszych działań. Dołącz do nas i nie zapominaj na sportowym szlaku o tym, że sam możesz zrobić tak wiele, by uczynić nasz świat jeszcze piękniejszym!
Od tamtej pory zaszło wiele zmian w zakresie dbania o ekologię. Mimo tego, przed ludzkością jest wciąż sporo pracy, by w 100% chronić naszą planetę. Oprócz problemów z dziurą ozonową, o ból głowy przyprawia nas globalne ocieplenie, plastik w oceanach, znikające lasy i zanieczyszczenie powietrza.
Materiały, z których produkowane są opakowania, to tylko część problemu i Squeezy, jako najstarszy na rynku producent suplementów i odżywek dla sportowców, doskonale zdaje sobie z tego sprawę. Próby dbania o środowisko podjęliśmy już znacznie wcześniej, wykorzystując m.in. uzupełniacze do żeli i buteleczki wielokrotnego użytku z żelami do picia. Wszystko po to, by nasze produkty mogły być wykorzystywane jak najdłużej, co jednocześnie wpływa na mniejsze zaśmiecanie Ziemi.
Jako kolarze i biegacze widzimy na własne oczy, jak dużo odpadków po opakowaniach żeli energetycznych czy też batonów można znaleźć po imprezach sportowych na ulicach, trawnikach czy też lasach. Jest ich za dużo i to zły, szkodliwy dla środowiska materiał!
Chociaż ludzkość jest w stanie wysyłać roboty na Marsa i widać również niesamowity postęp w kwestii technologii medycznej, to nadal, podobnie jak ponad 30 lat temu, trudno jest oferować odżywki dla sportowców zgodnie z holistycznym podejściem do tematu ekologii.
Sam materiał wykorzystywany do tworzenia opakowań to dla producenta suplementów nie lada wyzwanie. Niestety, nie wszystko da się zapakować w ekologiczne opakowania. Jeśli w grę wchodzą kwasy, wiele materiałów jest odrzucanych lub okres trwałości produktu spada do minimum, co jest nie do zaakceptowania przez klienta.
W 2020 r. zaczęliśmy opracowywać koncepcje wprowadzania na rynek nowych produktów w ramach kilkuetapowego odnowienia marki, aby uzyskać w pełni zrównoważony asortyment.
Realizowanie tego planu jest obecnie na bardzo zaawansowanym poziomie i oprócz nowych produktów od jesieni 2021 r. pojawiły się również pierwsze zmiany takie jak:
• puszki z trzciny cukrowej,
• żele w monofoliach nadających się do recyklingu,
• etykiety niepowlekane lub w mało zauważonym obszarze,
• optymalizacja przepakowywania surowców.
Nie wszystko, co chcielibyśmy bezpośrednio wdrożyć, jest możliwe, a w przeprowadzeniu koniecznych z punktu widzenia środowiska i ekologii działań przeszkodziła pandemia. To jednak niczego nie zmienia! Jesteśmy w trakcie realizacji najbardziej fundamentalnej zmiany, jaką kiedykolwiek widziano w marce Squeezy.
Oprócz naszych nowych opakowań wykonanych z ekologicznej trzciny cukrowej i papierowych torebek z celulozą z recyklingu, jesteśmy bardzo dumni także z nowych saszetek na wszystkie żele energetyczne w ofercie. „Squeezy goes green” to nie pusty slogan – to zdefiniowana na nowo filozofia marki, którą mamy zamiar się kierować przy dokonywaniu kolejnych zmian na rzecz środowiska. To od nas zależy, na jakiej planecie będziemy mieszkać, wiec nie czekając na przykład z góry, sami zrobimy wszystko, by przekonywać o słuszności naszych działań. Dołącz do nas i nie zapominaj na sportowym szlaku o tym, że sam możesz zrobić tak wiele, by uczynić nasz świat jeszcze piękniejszym!