Trening w domu a koronawirus

2020-03-27
Trening w domu a koronawirus
Coraz więcej przypadków zarażenia koronawirusem w Polsce powoduje, że z dużą dozą ostrożności podchodzimy do codziennego życia. Prewencja i przezorność w kontaktach z innymi ludźmi to najważniejsze zasady, ale absolutnie nie oznacza to konieczności rezygnowania z ćwiczeń. Można samemu wybrać się na trening na zewnątrz, ale pozostanie w domu to także okazja do pracy nad formą. Jak utrzymać ją w czasie kwarantanny? Pamiętajmy, że nie potrzeba do tego specjalistycznego sprzętu.

Jak ćwiczyć w domu podczas pandemii koronawirusa?

Warunki domowe nie będą w stanie dać tego, co może nam zagwarantować, np. siłownia. Nie jest to jednak przeszkoda nie do pokonania. Oczywiście, specjalistyczny sprzęt zdecydowanie urozmaica ćwiczenia i stwarza większe pole do popisu dla sportowca, ale wystarczy skupić się na prostych aktywnościach, do których wystarczy po prostu nasze ciało. Niezależnie od tego czy jesteś osobą początkującą, czy zaawansowaną, koronawirus nie musi mieć wpływu na Twój codzienny trening w domu. Co więcej, ćwiczenia domowe mają swoje zalety, ponieważ można je wykonywać o dowolnej, odpowiadającej nam porze, a brak konieczności dotarcia na salę zmniejsza ryzyko zarażenia się COVID-19. Skoncentrować można się przy ulubionej muzyce w swoim własnym zaciszu i tym samym w 100% skupić się nad realizacją planu. Jeśli korzystasz z usług trenera personalnego, zawsze możesz zasięgnąć jego opinii telefoniczne bądź poprzez Internet. Dzięki temu uzyskasz informację, jak pracować nad konkretnymi partiami ciała i nie zaniedbywać treningów ustalonych już wcześniej. Ważne jest, by panować techniką każdego powtórzenia i zachowywaniem prawidłowej postawy. Stosując się do tych zaleceń, będziesz w stanie wykonać trening w domu w zupełności odpowiadający Twoim potrzebom. Jakie przykładowe ćwiczenia można wykonać, gdy koronawirus COVID-19 nie pozwala na gromadzenie się w miejscach typu siłownia czy sala fitness?

• Krążenia ramion w przód i w tył
• Krążenia bioder w prawo i w lewo
• Krążenia stawów skokowych w prawo i w lewo
• Skłony w rozkroku do środka
• Skłony przy wyprostowanych nogach
• Przysiady
• Pompki
• Brzuszki
• Deska
• Martwy ciąg na jednej nodze, np. z butelką

Miej na uwadze, że trening to jednak nie wszystko! Oprócz systematycznych ćwiczeń i doskonalenia swojego ciała, należy pamiętać o tak istotnych aspektach jak prawidłowe odżywianie czy też wysypianie się. Łącząc te elementy składowe w całość, otrzymasz przepis na utrzymanie formy bez wychodzenia z domu i narażania się na koronawirus COVID-19. To także bezpieczeństwo dla Twojego otoczenia – trening w domu i rezygnacja z udawania się w miejsca pełne ludzi będą jednym z kroków do tego, by jak najszybciej uporać się z trwającą pandemią.

Pokaż więcej wpisów z Marzec 2020
Strona korzysta z plików cookie w celu realizacji usług zgodnie z Polityką dotyczącą cookies. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do cookie w Twojej przeglądarce.
Zamknij
pixel