Dlaczego warto pływać?

2017-01-17
Dlaczego warto pływać?

Chcąc być aktywną osobą przez cały rok, nie możesz zamykać się na działanie w okresie jesienno-zimowym. Wręcz przeciwnie – warto walczyć o kondycję i dobrą sylwetkę, aby w cieplejsze dni móc z dumą pokazywać wyćwiczoną formę. Jeśli chcesz podążać tą drogą, a niespecjalnie podoba Ci się pogoda za oknem... wybierz się na basen! To frajda zarówno dla dorosłych, jak i dzieci, dlatego dopisz do listy miejsc, które warto odwiedzić z rodziną. Dlaczego? Oto cztery powody, dla których warto odwiedzić pływalnię.

1. Dostępność przez cały rok
Spójrzmy prawdzie w oczy – warunki w Polsce nie pozwalają zbyt długo cieszyć się pływaniem na wodach otwartych. Na dobrą sprawę, nie licząc okresu wakacyjnego, jesteśmy skazani na omijanie tych akwenów szerokim łukiem. Właśnie dlatego powstały dla Ciebie baseny! Nawet w chłodniejszy dzień zafundujesz sobie trening, więc nie musisz rezygnować z ulubionej aktywności. Pamiętaj tylko o tym, aby zabezpieczyć się przed przeziębieniem. Dokładnie wysuszenie włosów i ciepła odzież (w szczególności czapka!) ochronią Cię przed możliwymi infekcjami czyhającymi na jesienno-zimowym szlaku.

2. Praca nad kondycją
Niektórym wydaje się, że wyjście na basen nie ma nic wspólnego z budowaniem formy. To nieprawda! Pływając, jesteś cały czas w ruchu, co powoduje, że Twoje mięśnie pracują i z czasem jesteś w stanie robić to jeszcze szybciej i intensywniej. Zdarza się tak, że osoby stawiające na bieganie muszą z tego zrezygnować ze względu na różne obciążenia (m.in. kręgosłupa) oraz drobne urazy. W wodzie możesz właśnie pracować nad sobą w komfortowej pozycji i nie przejmować się bolesnymi przerwami w swoim sportowym życiu. Jeśli chcesz zaimponować wszystkim idealną formą, odwiedź basen i rozpocznij trening. Zobaczysz, że efekty przerosną Twoje oczekiwania!

3. Zbawienie dla kręgosłupa
Już nawet dziecko wie, że najlepszym sposobem na problemy z kręgosłupem jest pływanie. Dowód na to, że może to prowadzić do wielkiej kariery? Gdyby nie krzywy kręgosłup i zalecenie wizyty na basenie, pewnie nigdy nie mielibyśmy przyjemności podziwiać Mistrzyni Olimpijskiej, Świata i Europy, Otylii Jędrzejczak. To właśnie w ten sposób rozpoczął się jej związek z pływalnią, który wydał niesamowicie wiele owoców. Pływanie pomaga zwłaszcza osobom cierpiącym na skrzywienie. Ze względu na spójną pracę mięśni kręgosłup zostaje odciążony i pomaga w zwalczaniu problemów. Wybierając się na basen, zabezpieczasz się także przed garbieniem się w przyszłości. Prawidłowa postawa to klucz do sukcesu.

4. Technika i styl
Gdy już działasz regularnie i starasz się być coraz lepszym pływakiem, dobrze by było widzieć pozytywne efekty ciężkiej pracy. Do wszystkiego możesz dojść sam, jednak warto mieć także sprzętowe wsparcie. O tym, jakie artykuły są najbardziej pomocne w walce o pływackie mistrzostwo, pisaliśmy TUTAJ. Niezależnie od Twojego poziomu zaawansowania czy też preferowanego stylu doprowadzisz sam siebie na wyższy poziom. Obyś z każdym ruchem zyskiwał przewagę nad rywalami – kluczową rolę odegrają wiosełka pływackie, bojki asekuracyjne lub akcesoria wspomagające komfort pływania. Postaw na wsparcie ze strony Finis i do brzegu – tzn. do mety!

Pokaż więcej wpisów z Styczeń 2017
Strona korzysta z plików cookie w celu realizacji usług zgodnie z Polityką dotyczącą cookies. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do cookie w Twojej przeglądarce.
Zamknij
pixel