Jak założyć owijkę na kierownicę?

2018-02-14
Jak założyć owijkę na kierownicę?

Owijka na rower to nic innego jak dwa kawałki specjalnej taśmy oraz zatyczki do kierownicy. Do czego służy? Owijka do kierownicy pełni rolę elementu pomiędzy dłonią a kierownicą, dając lepszy komfort jej trzymania. W rowerze szosowym zajmuje zazwyczaj sporą powierzchnię, co wpływa na jego ogólny wygląd.

Jaką owijkę wybrać?


Jak i w przypadku wszystkich innych akcesoriów rowerowych, także i w owijkach panuje konkurencja. Wybierając owijkę dla siebie, patrz nie tylko na jej kolor czy wzornictwo, ale również na materiał wykonania. Dużą popularnością cieszą się przyjemne w dotyku owijki korkowe, jednak mają pewien minus – szybko wchłaniają pot i są podatne na zabrudzenia. Lepiej zainwestować w taką owijkę jak Deda NASTRO, wykonane z miękkiego, odpornego na wodę materiał o wysokiej elastyczności. Godne uwagi są także owijki firmy PRO, m.in. SMART SILICONE. Owijka ta zapewnia doskonały chwyt nawet podczas deszczu czy opadów śniegu, a przylega ściśle do kierownicy dzięki zastosowaniu zapewniającego łatwy montaż silikonu. Zaletą są także bardzo estetyczne korki montażowe z logo producenta.

Jak samodzielnie można założyć owijkę na kierownicę?


1. Usuń starą owijkę – jeśli masz na kierownicy wysłużoną owijkę, czas odesłać ją na emeryturę. Odwiń ją i zdejmij, a zabrudzone i zatłuszczone fragmenty kierownicy przetrzyj specjalnym odtłuszczaczem lub benzyną ekstrakcyjną (jest przydatna w sytuacji, gdy po poprzedniej owijce pozostał przyczepiony do kierownicy klej) . Od stanu powierzchni, na jaką nałożysz owijkę, zależy jakość jej utrzymania, dobrze więc, aby była perfekcyjnie czysta. Poświęć na czyszczenie tyle czasu, ile będzie potrzebne do doprowadzenia jej do tego.
2. Z posiadanej owijki – na przykład Sport Control – przygotuj podstawy pod obejmy klamek hamulcowych. W tym celu utnij dwa paski o długości 4-5 cm.
3. Czas na główny punkt programu, czyli nawijanie owijki na kierownicę - w jakim kierunku? To zależy czy podczas jazdy ciągniesz kierownicę chwytem dolnym do siebie. Jeśli tak, nawijaj do wewnątrz, co dodatkowo zagwarantuje ograniczenie jej odwijania. Skup się na czynności owijania – wpłynie ono nie tylko na komfort trzymania kierownicy, ale również zabezpieczy jej materiał przed czynnikami zewnętrznymi, od wilgoci zaczynając, na smarach kończąc. W trakcie owijania zadbaj o to, aby owijka ściśle przylegała do kierownicy. Jeśli używasz owijki z klejem lub silikonem, masz znacznie ułatwione zadanie.
4. Po dotarciu do klamki hamulcowej omiń ją, zaplatając taśmą po wewnętrznej stronie klamki i kontynuuj czynność owijania w drugą stronę.
5. Gdy dojdziesz do końca miejsca owijania, mocno ściągnij taśmę i wyprostuj ostatni zwój tak, aby był równoległy do krawędzi końca rury kierownicy. Zewnętrzny rant może pozostać poza kierownicą, co pozwoli zawinąć kołnierz do wnętrza rury. Po jego umieszczeniu załóż zatyczkę.

Czynność zakładania owijki na kierownicę nie jest specjalnie skomplikowana, dlatego każdy może wykonać ją sam i nie potrzebuje do tego fachowej pomocy.

Pokaż więcej wpisów z Luty 2018
pixel